mr.sc. Драган Златовић, mag.iur.*

 

НЕПОШТЕНЕ ПОСЛОВНЕ ПРАКСЕ
У ХРВАТСКОМ, БОСАНСКО-ХЕРЦЕГОВАЧКОМ И СЛОВЕНСКОМ ПРАВУ

 

Трговачка активност је везана са промоцијом, продајом или достављањем производа потрошачима. Она обухвата било коју радњу, начин понашања, репрезентације или комерцијалне комуникације – укључујући рекламирање и маркетинг – који се спроводи од стране трговаца. Уколико је неправедно сматра се неприхватљивим за потрошаче, а у складу је са наведеним критеријумима. Постоје две главне категорије непоштених пословних пракси, оних које доводе до заблуде и оних које су агресивне. У овом чланку аутор даје преглед Директиве 2005/29/ЕЗ која је преузета у земљама ЕЗ (Словенији и Хрватској) и главних проблема који су с тим у вези откривени у Босни и Херцеговини.

Кључне ријечи: непоштена пословна пракса, Директива 2005/29/ЕЗ, заваравајућа пракса, агресивна пракса



* виши предавач Велеучилишта у Шибенику