mr.sc. Dragan Zlatović, mag.iur.*

 

NEPOŠTENE POSLOVNE PRAKSE
U HRVATSKOM, BOSANSKO-HERCEGOVAČKOM I SLOVENSKOM PRAVU

 

Trgovačka aktivnost je vezana sa promocijom, prodajom ili dostavljanjem proizvoda potrošačima. Ona obuhvata bilo koju radnju, način ponašanja, reprezentacije ili komercijalne komunikacije – uključujući reklamiranje i marketing – koji se sprovodi od strane trgovaca. Ukoliko je nepravedno smatra se neprihvatljivim za potrošače, a u skladu je sa navedenim kriterijumima. Postoje dve glavne kategorije nepoštenih poslovnih praksi, onih koje dovode do zablude i onih koje su agresivne. U ovom članku autor daje pregled Direktive 2005/29/EZ koja je preuzeta u zemljama EZ (Sloveniji i Hrvatskoj) i glavnih problema koji su s tim u vezi otkriveni u Bosni i Hercegovini.

Ključne riječi: nepoštena poslovna praksa, Direktiva 2005/29/EZ, zavaravajuća praksa, agresivna praksa



* viši predavač Veleučilišta u Šibeniku