Др Синиша Варга

 

ТЕШКОЋЕ У ТУМАЧЕЊУ СТАВА 3, ЧЛАНА 89 ЗАКОНА О ВИСОКОМ ОБРАЗОВАЊУ ИЗ 2005. ГОДИНЕ

 

 

            Као једна од карактеристичних појава у испитном процесу на нивоу високог образовања уочава се условљавање изласка на испит претходним остварењем 30 поена стечених извршењем предиспитних обавеза. Поменуто условљавање образлаже се тиме што наставник у студијском програму не сме да предвиди мање од 30 поена по основу предиспитних активности. Питања законитости постављања овог услова и прихватљивости датог образложења веома су битна, јер је примена правила о 30 предиспитних поена као услова за излазак на испит узрок значајних правних последица, од којих се многе не могу уочити на први поглед, a које у крајњој инстанци могу да резултирају систематским и масовним кршењем права студената. Зато је разматрање основаности постављања оваквог услова од изузетне важности по регуларност испитног процеса и поштовање права студената. Циљ ове расправе је да се докаже како Законом о високом образовању из 2005. године, чл. 89, ст. 3, није као услов за излазак на испит прописано 30 поена остварених по основу испуњења предиспитних обавеза.

Кључне речи: високо образовање, испитни процес, распоред поена, оцењивање